Waarom is jouw boodschap
interessant voor de doelgroep?

SEO tekstschrijver in Friesland
(die ook daarbuiten werkt)

Ja, ik werk als SEO tekstschrijver in Friesland. Maar dat doe ik ook buiten de provincie en zelfs in andere rollen. Met bovenstaande titel geef ik focus aan deze pagina omdat dit is waar SEO om draait: de inhoud. Content wordt immers steeds belangrijker. Het draait allang niet meer om hoeveelheid, maar om de toegevoegde waarde van de informatie.

Want waarom zou jouw doelgroep op zoek gaan naar de informatie die jij met de wereld deelt? Welke winst is er voor hen te behalen? En hoe speelt dit weer in op het doel dat jij hebt gesteld voor jouw organisatie? Dit zijn belangrijke vragen waarmee je richting kunt geven aan de inhoud van de content die je creëert. Ik help je graag om dit goed op poten te zetten; als SEO tekstschrijver in Friesland én daarbuiten. Maar dat was wel duidelijk, toch?

Bel mij direct

Wat levert een SEO tekstschrijver in Friesland (e.o.) op?

Bereik van de doelgroep
Communicatie die inspeelt op de informatiebehoefte
Teksten die triggeren, boeien en binden
Een rode draad in alle uitingen
Duidelijke positionering van jouw bedrijf
Herkenbare boodschap richting de doelgroep
Kapstok voor alle content die nog wordt geschreven

Kapstok voor doelgroepgerichte content

Universele copywriting bestaat niet. Teksten moeten altijd inspelen op een vooraf gedefinieerde informatiebehoefte. En die informatiebehoefte wordt bepaald door de doelgroep waarop jij je richt. Bijvoorbeeld omdat er directe vragen worden gesteld of omdat statistieken laten zien dat mensen informatie op jouw website missen. Je wilt de doelgroep hoe dan ook triggeren, boeien en vervolgens binden. Of ze nu een brochure, website, aanbesteding of blog lezen: met de tekst heb je een doel. En als je een doel hebt, moet je goed nadenken over hoe je dat gaat bereiken. Het begint vaak met een rode draad in je uitingen, die voortkomt uit hoe jij je als bedrijf wilt positioneren. Zo kun je een herkenbaar beeld neerzetten en bouwen aan je contentstrategie. Die strategie dient als kapstok voor alle teksten die worden geschreven.

SEO tekstschrijver Friesland
SEO tekstschrijver Friesland

SEO tekstschrijver met oog voor de doelgroep

Afhankelijk van het type tekst, vlieg ik het schrijfproces als SEO tekstschrijver anders aan. Voor websiteteksten speelt online vindbaarheid bijvoorbeeld een grote rol. Daarom voer ik eerst een Search Engine Optimization onderzoek uit om vervolgens de zoekwoorden te integreren. Dit soort zoekwoorden gebruik ik ook in eventuele blogs. De inzichten uit het SEO-onderzoek combineer ik met de input die jij levert. Eventueel kan ik ook contact opnemen met klanten om meer vanuit de doelgroep te communiceren. Zij kunnen immers precies vertellen waar de behoefte ligt. Alle teksten die ik schrijf, richten zich op een specifieke doelgroep en hebben een herkenbare tone-of-voice. Zo draagt elke uiting bij aan de positionering van jouw bedrijf of product.

Maak écht impact met content

Content heeft pas een meerwaarde als het onderdeel uitmaakt van een communicatiestrategie. Je kunt het zien als de vertaling van de merkwaardes, identiteit en profilering van jouw organisatie of product. Als de communicatiestrategie niet goed is uitgedacht, dan mis je de samenhang met andere middelen in de communicatiemix. Ook is het dan lastiger om doelgroepgericht te communiceren. Om een impact te maken met content, is het daarom verstandig om eerst de overkoepelende communicatiestrategie op te zetten. Die ondersteunt je in de formulering van doelen en monitoring van resultaten zodra je met content aan de slag gaat.

SEO tekstschrijver Friesland
Over communicatiestrategie

Klant aan het woord:

“Karen is voor Wortell al jaren de vaste tekstschrijver voor referentiecases. Dat zijn IT-cases binnen verschillende sectoren van onderwijs, zorg tot aan zakelijke dienstverlening. Copywriting is een specialisme en vak op zich en als je geen tekstschrijver in huis hebt, is het onwijs fijn om dit te kunnen uitbesteden wanneer hier behoefte aan is. Karen is punctueel en flexibel. Ze geeft de nodige updates van haar kant zodat we precies weten waar we aan toe zijn qua timing en oplevering. Daarnaast kunnen zaken soms anders lopen dan gepland en ook op zulke momenten is Karen flexibel.”

Simone Willems van Wortell

Lees de casus over Wortell

Ontmoet mijn klanten

Heb jij een MKB en kun je hulp gebruiken bij je online communicatie?

Ik spreek graag de mogelijkheden met je door!