Een heldere boodschap als basis
Schrijven is een proces waarin je tegen meerdere uitdagingen aan kunt lopen. Dat is waarschijnlijk de reden dat de kracht van tekst vaak niet optimaal wordt benut. Ondernemingen zijn geneigd veel tijd en energie te steken in een prachtig opgemaakte website of magazine en vergeten vervolgens dat de kwaliteit van de teksten minstens zo belangrijk is. Als commercieel SEO tekstschrijver stel ik verschillende vragen om tot de kern van een verhaal te komen. Welke boodschap wil je overbrengen? Wie is de doelgroep? En welk doel wil je met de tekst bereiken? Door bewuste keuzes te maken, kun je het meest effectieve medium inzetten en de boodschap met weloverwogen woorden overbrengen. Dit legt de basis voor elke succesvolle (marketing)uiting.Werkwijze
Onderste steen boven krijgen
Goede teksten schrijf ik op basis van goede input. De opdrachtgever is hierin natuurlijk belangrijk! In een verdiepend interview probeer ik de onderste steen boven te krijgen. Een open houding en prettige interactie zorgen ervoor dat dit iedere keer weer lukt. Heb je bijzondere voorwaarden of kanttekeningen? Geef dit gerust aan. Het is mijn doel om jou van teksten te voorzien, die jou op het lijf geschreven zijn.
Goede teksten schrijf ik op basis van goede input. De opdrachtgever is hierin natuurlijk belangrijk! In een verdiepend interview probeer ik de onderste steen boven te krijgen. Een open houding en prettige interactie zorgen ervoor dat dit iedere keer weer lukt. Heb je bijzondere voorwaarden of kanttekeningen? Geef dit gerust aan. Het is mijn doel om jou van teksten te voorzien, die jou op het lijf geschreven zijn.
Doelgroep en tone-of-voice
Afhankelijk van het type tekst, vlieg ik het schrijfproces anders aan. Voor websiteteksten speelt online vindbaarheid bijvoorbeeld een grote rol. Daarom voer ik eerst een Search Engine Optimization onderzoek uit om vervolgens de zoekwoorden te integreren. Diezelfde zoekwoorden gebruik ik ook in de blogs. Alle teksten die ik schrijf, richten zich op een specifieke doelgroep en hebben een herkenbare tone-of-voice.
Afhankelijk van het type tekst, vlieg ik het schrijfproces anders aan. Voor websiteteksten speelt online vindbaarheid bijvoorbeeld een grote rol. Daarom voer ik eerst een Search Engine Optimization onderzoek uit om vervolgens de zoekwoorden te integreren. Diezelfde zoekwoorden gebruik ik ook in de blogs. Alle teksten die ik schrijf, richten zich op een specifieke doelgroep en hebben een herkenbare tone-of-voice.
Feedback en vervolgteksten
Na oplevering van de teksten krijg je altijd gelegenheid om feedback op de teksten te geven. Het gaat er immers om dat de boodschap helemaal klopt. Alle feedback wordt verwerkt en de definitieve teksten stuur ik naar je op. Wil je nog meer teksten realiseren? Geen probleem! Dan trek ik de afgesproken tone-of-voice door. Het resultaat is een mooie set aan uitingen, die sterk met elkaar samenhangen!
Na oplevering van de teksten krijg je altijd gelegenheid om feedback op de teksten te geven. Het gaat er immers om dat de boodschap helemaal klopt. Alle feedback wordt verwerkt en de definitieve teksten stuur ik naar je op. Wil je nog meer teksten realiseren? Geen probleem! Dan trek ik de afgesproken tone-of-voice door. Het resultaat is een mooie set aan uitingen, die sterk met elkaar samenhangen!