Strategie als startpunt
Van een creatief idee naar een geslaagde marketingstrategie; dat is het doel dat ik nastreef als marketeer. Samenhang, consistentie en een duidelijke propositie maken hier onderdeel van uit. Ook de richting van de onderneming, de verwachtingen ten opzichte van de gemaakte inspanningen en de marketingdoelen moeten benoemd en gekaderd worden. Het effect van de uitingen kan vervolgens door de tijd heen getoetst worden en waar nodig worden bijgestuurd. Je wilt immers wel weten wat de investering oplevert! Het resultaat is een concrete marketingstrategie met acties die volledig op jouw doelen inspelen. Of dit nu online conversie, professionele profilering, informatiedeling of naamsbekendheid betreft; ik bied de handvatten om dit te realiseren.Mogelijkheden
Concreet marketingplan
Het marketingplan legt de basis voor de marketingrichting van jouw onderneming. Het plan bestaat uit een omschrijving van de doelgroepen, analyse van de onderneming, analyse van de markt, concurrentieanalyse, SWOT-analyse, marketingdoelstellingen en een actieplan. De acties kunnen bijvoorbeeld bestaan uit websiteteksten schrijven, social media content maken en blogs schrijven. Uiteraard is dit helemaal afhankelijk van de richting die voor jouw onderneming relevant is.
Het marketingplan legt de basis voor de marketingrichting van jouw onderneming. Het plan bestaat uit een omschrijving van de doelgroepen, analyse van de onderneming, analyse van de markt, concurrentieanalyse, SWOT-analyse, marketingdoelstellingen en een actieplan. De acties kunnen bijvoorbeeld bestaan uit websiteteksten schrijven, social media content maken en blogs schrijven. Uiteraard is dit helemaal afhankelijk van de richting die voor jouw onderneming relevant is.
Social media strategie
Een gerichte social media strategie brengt structuur, logica en helderheid in de uitingen aan, zodat je gaandeweg het resultaat kunt toetsen en bijsturen. De strategie bestaat uit een omschrijving van de doelgroepen, analyse van de huidige sociale kanalen, analyse van de markt, de meest effectieve kanalen voor jouw onderneming, doelstellingen per kanaal en de contentkalender. Deze kalender ondersteunt in het onderhoud van de social media kanalen met relevante en actuele posts.
Een gerichte social media strategie brengt structuur, logica en helderheid in de uitingen aan, zodat je gaandeweg het resultaat kunt toetsen en bijsturen. De strategie bestaat uit een omschrijving van de doelgroepen, analyse van de huidige sociale kanalen, analyse van de markt, de meest effectieve kanalen voor jouw onderneming, doelstellingen per kanaal en de contentkalender. Deze kalender ondersteunt in het onderhoud van de social media kanalen met relevante en actuele posts.
Gericht plan van aanpak
Het plan van aanpak richt zich op de optimale inrichting van jouw marketinguitingen, zoals website(s), flyers en brochures. De samenhang tussen de uitingen wordt kritisch onder de loep genomen. Het plan geeft vervolgens suggesties ter verbetering en bestaat uit een omschrijving van de doelgroepen, analyse huidige website(s), doel per website, advies per website, betrokken partijen en een actieplan met duidelijke faseringen. Zo wordt een grote klus schaalbaar en flexibel opgepakt!
Het plan van aanpak richt zich op de optimale inrichting van jouw marketinguitingen, zoals website(s), flyers en brochures. De samenhang tussen de uitingen wordt kritisch onder de loep genomen. Het plan geeft vervolgens suggesties ter verbetering en bestaat uit een omschrijving van de doelgroepen, analyse huidige website(s), doel per website, advies per website, betrokken partijen en een actieplan met duidelijke faseringen. Zo wordt een grote klus schaalbaar en flexibel opgepakt!